SLU-nyhet

Kopplingskön minskar!

Publicerad: 29 april 2015

Nu har vi äntligen nått toppen och kopplingskön minskar! Vid lunchtid idag var det 2814 användare som fått sina kopplingar slutförda medan 755 användares kopplingar pågår. Av dessa är 11,8 miljoner av 20,3 miljoner kopplade. I måndags vid lunchtid var motsvarande siffra 22,3 miljoner.

Belastningen fortfarande hög

Att kopplingskön har minskat betyder dock inte att belastningen har minskat. Belastningen är fortfarande lika hög, men det går åt rätt håll! Eftersom belastningen är lika hög som tidigare finns också alla de symptom kvar som beskrevs i förra nyheten. Läs gärna denna så att ni vet vad ni kan förvänta av er systemet just nu. Vår prognos är att kopplingarna kommer vara klara i slutet av veckan och att uppdateringen av listorna kommer dröja ytterligare några dagar.

Tillfälligt fel gör att det ser ut som att någon annan är inloggad

Sedan igår har ett fel funnits i systemet som gör att det i vissa fall står någon annans namn uppe till höger, så att det ser ut som att någon annan är inloggad. Detta kommer att rättas till under dagen. Observera att felet inte innebär någon risk för att man får tillgång till någon annans konto.  

En del fynd syns fortare än andra

Detta är ett ej tidigare beskrivet symptom på belastningen som innebär att vissa fynd kommer in fort, medan andra som t.ex. rapporterats på en annan lokal tar mycket längre tid. Det finns säkert andra exempel på sådana ”konstigheter” som innebär att ett fynd inte visas i systemet vid rapportering beror med största sannolikhet på den höga belastningen. Vi ber er ha tålamod och inte felrapportera innan belastningen avtagit.

Supporten är fortfarande överbelastad

Många av de fel som ni råkar ut för och speciellt de fel som innebär att något tar lång tid eller hänger sig, beror på överbelastningen av systemet och kommer ordna till sig så fort belastningen minskar. Vi ber er ha tålamod med detta och inte felrapportera när något går långsamt. Läs senaste nytt som vi lägger ut med jämna mellanrum. Supporten arbetar febrilt och försöker hjälpa alla så snabbt det går.


Kontaktinformation