Priser och köpvillkor

Senast ändrad: 03 juli 2018
Aspmossa. Foto: Lars Hedenäs

Kontakta oss

Kundtjänst  
Telefon: 08-737 86 03
Måndag-torsdag kl 9-11, 13-15
Fredag kl 9-11
E-post: nationalnyckeln@forlagssystem.se

Frågor om Nationalnyckeln

Priser

Alla priser är inkl. moms (6%). 

Enskilda volymer

Bok < 300 sidor : 495 kr

Bok > 300 sidor: 549 kr

Bok (skinnband): 895 kr (mejla din förfrågan på tidigare utgivna böcker till kundtjänst)

Paketerbjudanden

Tre utvalda volymer i ett bokpaket: 995 kr (värde 1593 kr)  

Samtliga utgivna volymer i bokverket: 5790 kr (värde 9670 kr) Fraktfritt

Fältnyckeln

Dagfjärilar: 100 kr
Mångfotingar: 100 kr

Fraktkostnad

Frakt tillkommer. Vid köp av samtliga hittills utgivna böcker i bokverket skickar vi böckerna fraktfritt.

Fraktkostnad till utlandet enligt tabell.

Land Max 3 kg Max 7 kg
Danmark, Finland 145 kr 160 kr
Norge, övriga Europa 285 kr 315 kr
Övriga världen 515 kr 545 kr

Leveranstid

Leveranstiden är ca 14 arbetsdagar förutsatt att varan finns i lager. Om väntetiden blir mycket längre får du ett meddelande. Vi reserverar oss för att förseningar kan uppstå på grund av oförutsedda händelser.

Leveranssätt

Varorna levereras till ditt uthämtningsställe. Du får uthämtningsavi via sms eller hem i brevlådan. Till företag/institutioner skickas varorna med företagspaket till leveransadressen.

SMS-avisering

Du kan få din avi via sms om du fyller i ditt mobilnummer när du gör din beställning. Tjänsten sms-avisering fungerar endast i Sverige.
Har du frågor kontakta kundtjänst.

Betalningsvillkor

Faktura med inbetalningskort bifogas leveransen. Fakturan ska betalas senast 30 dagar efter det att du mottagit varan. Vid försening skickas max två påminnelser ut. Med den andra tillkommer en avgift på 50 kr. Om betalning inte sker efter de två påminnelserna går ärendet vidare till inkasso.

Returrätt/ångerrätt

Nationalnyckeln ger dig ångerrätt 30 dagar från det att du mottagit varan. Meddela kundtjänst per mejl eller telefon om du önskar returnera varan. Du står själv för returportot. Varan ska vara i nyskick och återsändas i välförpackat emballage.

Reklamation

Om varan är skadad eller fellevererad ska du snarast kontakta kundtjänst. Kundservice skickar dig returfraktsedel så att du kan returnera varan kostnadsfritt. En fellevererad vara ska vara i nyskick och återsändas i välförpackat emballage.

Personuppgifter

Vi samlar in, lagrar och behandlar de personuppgifter som behövs för att vi ska kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig: att leverera din beställning, genomföra kundadministration och kundvård. Läs mer om hur ArtDatabanken behandlar personuppgifter.


Kontaktinformation
Sidansvarig: mia.maria.ronell@slu.se